dag 01 - presentera sig själv.

Ja hej! Mitt namn är då Ida och jag är 14½år.
Mitt liv är nog ganska tråkigt, sitter för det mesta hemma eller så är jag med kompisar. Men mesta delen av fritiden går till hästar och läxor och vara med kompisar, hehe :)
Jag lider av VÄRLDENS största beslutsångest, och då menar jag världens oxå. Kan stå och välja mellan kokt eller grillad korv i kanske 20min. Eller som när man ska hyra en film så kan jag stå och välja i en timme för att verkligen vara säker på att den är bra och att jag inte ångrar mig senare eftersom jag bara får hyra en film.

 Det jag brinner för är nog hästar. Men alldra mest trav när det gäller hästar, så kul! Tog licensen (för att få köra lopp) våren 2009.
Den häst jag tävlat mest, och nästan den ända som jag faktiskt tävlat är älskade Sparvöga.
 Men ett annat intresse som är väldigt stort är fotboll! Har spelat det så länge så jag minns inte hur det var utan den. Kanske inte är speciellt bra men det  är kul. På planen så är jag oftas back eller mittfältare.
 
Här hemma är vi 3st, jag, mamma osså lillsyrran. Pappa finns oxå, men i himlen. Vi har alltid haft något djur, iallafall så länge som jag kan minnas. Just nu så har vi 1 hund som snart fyller 2 år, en shetland sheepdog, svart, vit och brun som heter Minos :) Han är alltid på hugget och älskar att vara ute och springa! Sen har vi ett aquarium med fiskar, fast det är syrrans. Sen har vi 2 sköldpaddor oxå.

Jag tycker väldigt mycket om att vara ute men det händer inte så ofta. Äventyr älskar jag. Som att fara till ett annat land eller bara åka till fjällen och åka skidor. Det räcker som äventyr.
 Jag har alltid gillat fart. Att köra fort med bil, fyrhjuling, och ja allt sånt. Men oxå köra fort på travbanan.
Ibland så söker jag adrenalinkickar i saker. Som när man klarar att ta sig upp på vattenskidor från att ha ramlat 1000ggr innan. Eller att man ligger först i ett travlopp. Eller när man klarar nånting som man tidigare inte klarat, tillexempel en bakåtvolt på studsmatta. Att klättra i berg eller ja allt sånt kul! Fast jag är väldigtväldigt hökdrädd så det skulle nog aldrig hända att jag skulle klättra i berg :p

Finns väl inte nå speciellt kul att veta, men där vr lite iallafall ;)

                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0